reklama

Camino - Zapisok prvy - z Roncesvalles do Puente la Reina

O prvych troch dnoch mojho Camina de Santiago. Aj trochu o tom co bolo predtym.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Priletel som do Barcelony. V utorok. Vecer hralo Spanielsko futbal. Zabudnite na La Ramblu - zapadnite do robotnickej krcmy na Av. Paral-lel. Smutil som spolu so spanielmi. Potom som prechadzal cez Ramblu a pocul som Marseliezu. Oslavoval som s francuzmi. Tolko na temu prevracanie kabatov.Vsetko zacalo omsou pre putnikov v stredu vecer v Roncesvalles. Vyrazil som az vo stvrtok rano - smer Zubiri resp. Larrasoana. Na uvod sa mi podarilo zabludit, aspon som si smolu vycerpal hned na zaciatku. Zatial ziadne hlboke zazitky, clovek /resp. telo/ sa snazi adaptovat na novy zivotny rytmus. Do Zubiri to bol vcelku zavod, nakolko tam bola po ceste jedina restauracia na naobedovanie /jest je mimoriadne dolezite/. Syty som konzultoval svoje achilovky ci su ochtne pochodovat dalej, zarehotali sa a zamierili k alberge v Zubiri.Piatok - ciel cesty Cizur Menor. Usadlost par kilometrov od Pamplony. Pamplona mi bola nesympaticka svojou preplnenostou. Pocasie sa rozhodlo prikurit - prijemnych 37 stupnov. A ty pochoduj. Telo si uz zvyka, chvilami sa zacina ozyvat aj mysel. Prvy fantasticky Camino zazitok - ubytoval /rozumej rozlozil spacak na matrac na podlahe/ v kostole Maltezskych rytierov v Cizur Menore. Preplahocit sa Pamplonou sa vyplatilo.Sobota - pisem z Puente la Reina. Konecne sa mysel zapojila. Toto obdobie by som nazval zabudacim, resp. zbavovanie sa prizemnych starosti. Naozaj si neviete predstavit ake minimum staci cloveku k prezitiu. Snazim sa ocisti hlavu od problemov, vcelku sa to dari. Stretavam sa a putujm s kozmopolitnym auditoriom. O tom inokedy...No a na zaver pre tych co chceli radu co si na takyto pochod vziat. Jedina rada. Pouvazujte len nad tym najnutnejsim. Potom pouvazujte znova a vyhodte stvrtinu z predchadzajuceho. Potom uvazte opat a vyhodte dalsiu stvrtinu. No nadovazok si pribalte satku, stipce, odzipsovatelne nohavice. Verte mi po par kilometroch budete radi za kazdy pasik spotrebovanej zubnej pasty.

Peter Fašung

Peter Fašung

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tridsaťtriročný, optimistický, v širokých súvislostiach rozmýšlajúci, v oblasti rozvoja ľudských zdrojov pôsobiaci, ekonómiu slobody ako hobby majúci ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu