reklama

Camino - zapisok druhy - z Puente la Reina do Najera

... aj o zablesku mysle a rozdieloch medzi putnikmi a turistami ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Camino ma viedlo cez Estellu, Los Arcos, Vianu, Logrono a Najeru. Tolko vacsie, na mape viditelne body. Striedala sa sceneria obilnych lanov a vinohradov. Lesy su uz len kulisou v pozadi. /a tak rad by som v tychto horucavach prechadzal cez les/ Najkrajsia cast cesty dodnes, viedla zo Ciraqui do Lorca-y. Vedie po starej rimskej ceste /aspon ja si ju klasifikujem ako rimsku/ cez dva romanske mosty. Ciraqui sa dviha na navrsi ako na gycovej pohladnici ... a naviac stromoradie tuji... Na druhej strane put smeruje aj popri dialniciach, cez staveniska ciest a priemyselne predmestia /tolko na temu deziluzie/.Napriek horucavam /tu pochopis vyznam siesty/ sa uz da aj trochu rozmyslat. Pondelok 3. 7. zrazu sa mi zablyslo. Prva hlboka myslienka z temnych kutov mozgu sa predrala na povrch. Konecne budem mat ako odpovedat na otazky typu - Podla akeho hesla zijes? - bez toho aby som sa musel chytit klise, musel napochytro rozmyslat, ci klamat. Kredo, ktore vychadza zo mna a koresponduje s mojim zmyslanim. Prislo mi na um stare porekadlo. Cosi v zmysle - Neposudzuj cloveka, pokial si dva dni nekracal v jeho topankach. Konfrontoval som to so svojim zivotom, nazeranim na inych ludi, ich hodnotenim mna a upravil ho. Nuz a moje kredo znie - Neodsudzuj ineho pokial si nezil jeho zivot.Turisti? Nie dakujeme. Putnici! Insitny napis na tunajsej znacke. Cim sa vyznacuje putnik. Som sam putnikom? Putnik ma dovod preco sa podujal na cestu. Pre putnika je azda dolezitejsie putovanie samotne, nez cielova stanica. Turista ma motivaciu len vonkajsiu. ... Pozorovatelne rozdiely: Turista je obleceny v hi-tech outdoorovom obleceni, casto je vyzbrojeny bicyklom, postupuje rychlo a snazi sa co najskor dostat do ubytovne. Putnikov vzhlad sa javi nedbanlivejsi. Nachadza si cas na oddych, vychutnava cestu, zastavuje sa, robi si poznamky. Nezalezi mu kedy sa dostane do ubytovne, aby si dal siestu. Zeby som bol putnikom? ...pise putnik blog???

Peter Fašung

Peter Fašung

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tridsaťtriročný, optimistický, v širokých súvislostiach rozmýšlajúci, v oblasti rozvoja ľudských zdrojov pôsobiaci, ekonómiu slobody ako hobby majúci ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu