reklama

Camino - zápisok piaty - z Melide do Santiaga

... aj o tom ako mi po 720 kilometroch svitlo za kým to vlastne putujem ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Preplnené, veľmi preplnené. Nachádzam najvhodnejší prívlastok záverečných etáp Camina. Cestu mi spestruje prítomnosť skupinky Slovákov, ktorých som spoznal až v Melide, hoci pravdepodobne sme sa obiehali celé Camino. Čakajú ma už len dve zastávky. Prvú volím v Arce, ale môžem doporučiť skôr Ribadiso de Baixo - starý kláštor upravený na ubytovňu. Monte do Gozo je ďalšou. Keďže camino už v Labacolle nevedie popri riečke, kde si v minulosti pútnik mal zbieliť odev, činím tak na Monte. Škoda, že Compostella je už tak zastavaná. Moderný pútnik je ukrátený o to "gozo", z pohľadu na katedrálu. Odtiaľ sa prepletiete uličkami Santiaga, povyhýbate sa kvantu turistov (napriek pútnickým paliciam sa dajú ľahko odlíšiť - spoľahlivá metóda - pohľad na "opálené ponožky") a ste v ciely svojej cesty - katedrále a hrobke sv. Jakuba.Až 10 kilometrov pred Santiagom som si náhle uvedomil, za kým naozaj putujem. Potreboval som prejsť 720 kilometrov kým mi to došlo. Ostatní to asi vedeli už pred púťou, a ostával som jediným, kto si to neuvedomoval. Desať kilometrov ped záverom som si uvedomil koho ostatky sú v Santiagu uložené a aký majú význam. Doprial by som takýto moment osvietenia každému...Po dvoch dňoch v Santiagu prišlo aj na rozlúčku s mestom aj samotnou púťou. Odchod bol poznačený hektickosťou. Spôsobili ju aerolinky. Rayenovci zmenou letového plánu, skajjuropáci nemeškali keď to človek potreboval a ízidžetkári mi vybrakovali batožinu. Akokoľvek, šťastne som pristál v Prahe a starým dobrým vlakom pricestoval domov...

Peter Fašung

Peter Fašung

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tridsaťtriročný, optimistický, v širokých súvislostiach rozmýšlajúci, v oblasti rozvoja ľudských zdrojov pôsobiaci, ekonómiu slobody ako hobby majúci ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu